User: Password:

- info -
Student
Code
Subject of thesisTutorCiclo
BA0080document iconClusterin/Apo J protein expression in plasma samples of an elderly Sardinian population. D.
23
CC0081document iconCharacterization of Mycoplasma agalactiae membrane proteome ALBERTI
23
DS0082document iconL'Attivazione del fenotipo lipogenico è mediata dalla via di segnale AKT/mTOR ed associata alla prognosi del carcinoma epatocellulare umano PINTUS
23
ME0083document iconPolycomb protein Ezh2 controls rhabdomyosarcoma formation BAGELLA
23
PS0084document iconLa Transtiretina come proteina favorente l’invecchiamento o come proteina amiloidogenica in una popolazione anziana sarda.D.
23
PL0085document iconStudi funzionali del fattore trascrizionale DcE2F di Daucus carota tramite sovraespressione in piantine transgeniche di Arabidopsis thaliana ALBANI
23
PS0086document iconSintesi, caratterizzazione ed analisi degli effetti biologici delle nanoparticelle di TiO2, SiO2 e ZrO2 su cellule endoteliali umane. PINTUS
23
SG0088document iconAnalisi del ruolo fisiopatologico della proteina LRRK2,responsabile della malattia di Parkinson familiare di tipo 8 CROSIO
23
SM0089document iconPolimorfismi genetici dell'interleuchina 1 e dell'interleuchina 6 nella popolazione sarda con particolare riferimento alle fasce di età avanzata D.
23
AN0051document iconAspetti della senescenza in cellule staminali mesenchimali: dalle modifiche cromatiniche al blocco del ciclo cellulare.
(Senescence of mesenchymal stem cells: from chromatin modifications to cell growth arrest.)
24
BA0052document iconSviluppo di un nuovo sistema microfluidico-amperometrico per lo studio della secrezione di dopamina in cellule PC12 utilizzando un microsensore nanostrutturato.
(Development of an innovative microfluidic device for the detection of dopamine secreted by PC12 cells using microdialysis and constant potential amperometry optimized through the use of nanostructured microsensors.)
24
BI0053document iconStudio dell'attività antimicrobica di estratti da piante e altri prodotti naturali.
(Exploration of antimicrobial efficacy of plant extracts and other plant-derived substances.)
RUBINO
24
CL0054document iconAllestimento e test in vivo di un vaccino a DNA contro l’Agalassia Contagiosa.
(Design and in vivo testing of a DNA vaccine against Contagious Agalactia.)
PITTAU
24
CA0055document iconStudy of intracellular signaling pathways triggered by natural antioxidants in human endothelial cells.
(Studio del pathway degli effetti degli antiossidanti naturali sul segnale intracellulare in cellule umane endoteliali.)
24
DV0056document iconSputum Cytometry as diagnostic tool for early lung cancer detection.
(Citometria dell’espettorato per la diagnosi precoce del tumore ai polmoni.)
24
LA0057document iconA Study on viral etiologies of lower respiratory infections and molecular characterization of influenza virus H1N1 2009 circulating in central Vietnam.
(Uno studio eziologico sulle infezioni alle basse vie respiratorie causate di virus dell’influenza H1N1 2009 circolante nel Vietnam centrale.)
CAPPUCCINELLI
24
MS0058document iconMycobacterium aviumsubsp. paratuberculosis protein MAP 3865c may mimic the pancreatic islet autoantigen Znt8 relevant in type 1 diabetes.
(La proteina MAP 3865c di Mycobacterium aviumsubsp. paratuberculosis potrebbe mimare l’autoantigene Znt8 delle isole di Langerhans, importante nel diabete di tipo 1.)
SECHI
24
MM0059document iconMolecular mechanism involved in Amyotrophic Lateral Sclerosis: role of Bcl2-A1 and TDP-43 genes in motor neuron degeneration.
(Meccanismi molecolari coinvolti nella Sclerosi Laterale Amiotrofica: il ruolo dei geni Bcl2-A1 e TDP-43 nella degenerazione dei motoneuroni.)
IACCARINO
24
NV0060document iconMolecular epidemiology and phenotypic and genetic characterization of Mycobacteria isolated in central Vietnam.
(Epidemiologia molecolare e caratterizzazione del fenotipo genetico di Micobatteri isolati nel Vietnam centrale.)
CAPPUCCINELLI
24
OP0061document iconContenuto di Piombo, Cadmio e Selenio nei cibi sardi e comparazione con i livelli plasmatici degli stessi in soggetti longevi.
(Correlation study between Lead, Cadmium and Selenium levels in Sardinian food and in blood of long-lived subjects.)
24
RV0062document iconDifferentially expressed genes in mycobacterial cell wall deficient forms induced in vitro.
(Geni differenzialmente espressi in micobatteri privi di parete cellulare a seguito di induzione in vitro.)
SECHI
24
BL0111document iconPelagic cetaceans off North-Eastern Sardinia and implications for conservationMANCONI
Renata
25
BF0112document iconInter-individual variation of behavior in Alpine ibex (Capra ibex): the effect of body size.APOLLONIO
25
CA0001document iconAnalisi proteomica e funzionale del secreto di Trichomonas vaginalis.
(Trichomonas vaginalis secretion functional and proteomic analysis.)
FIORI
25
CG0002document iconAmniotic fluid-derived stems isolation, characterization and differentiation.
(Isolamento, caratterizzazione e differenziazione di cellule staminali da liquido amniotico.)
25
CC0003document iconEffects of microgravity and oxidative stress on human T lymphocites: different approaches to study their protein expression and post-translational modifications.
(Effetti della microgravità e dello stress ossidativo sui linfociti T nell’uomo: diversi approcci per lo studio dell’espressione delle proteine e delle modificazioni post-translazionali.)
PIPPIA
25
GG0004document iconMelanoidins from dry fruit prevent oxidative endothelial cell death by counterating mitochondrial oxidation and membrane depolarization.
(Le melanoidine contenute nella frutta disidratata prevengono la morte per ossidazione delle cellule endoteliali contrastando l’ossidazione mitocondriale e la depolarizzazione della membrana.)
CARRU
25
MM0005document iconStudies on the control of cell size homeostasis, programmed cell death and gene expression in plant meristems.
(Studi sul controllo della dimensione dell’omeostasi delle cellule, morte programmata delle cellule ed espressione genica dei meristemi delle piante.)
ALBANI
25
PD0113document iconAcoustic behaviour of two large terrestrial mammals in relation to resources maintenance and mating systems: wolf(Canis lupus) and red deer (Cervus elaphus) as model species.APOLLONIO
25
PI0006document iconAllestimento e trial clinico di un vaccino a DNA per il trattamento della leishmaniosi canina.
(Design and clinical trial for a DNA vaccine against animal leishmaniasis.)
PITTAU
25
PE0007document iconEffect of lipid lowering therapy on LDL-S-homocysteinilation status in Chronic Kidney Disease patients.
(Effetti della terapia di diminuzione dei lipidi sullo status della omocisteinilazione delle lipoproteine a bassa densità LDL-S in pazienti affetti da malattie renali croniche.)
CARRU
25
SS0114document iconNorthern and Southern European grey wolf (Canis lupus) prey choice, role as the Keystone species in a scavenger community and activity patternAPOLLONIO
25
TP0008document iconPrevalence of trichomoniasis in Hue City, Vietnam: a serological study.
(Studio sierologico sulla prevalenza di Trichomoniasi a Hue City, Vietnam.)
FIORI
25
BE0115document iconTrophic ecology and spatial behaviour of wolf (Canis lupus) in an Appennine area.APOLLONIO
26
BD0116document iconRelationship between environmental variables and genetic structure of wild ungulate populations.SCANDURA
Massimo
26
CE0014document iconStudio delle proprietà antiossidanti in frutti di origine sarda
(Antioxidant activity in native Sardinian fruit)
26
DM0009document iconLRRK2: an important player in Parkinson's disease: role in vesicle and receptor trafficking
(Ruolo di LRRK2: un importante modulatore della malattia di Parkinson nel traffico vescicolare e recettoriale)
IACCARINO
DV0015document iconMed1 /MBD4 DNA repair enzyme and SUMOylation
(La modificazione post-translazionale chiamata SUMOylation e l’enzima riparatore Med1 /MBD4 DNA)
26
ES0016document iconPhysiopathology of ALS: from oxidative stress to RNA metabolism
(Fisiopatologia della SLA: dallo stress ossidativo al metabolismo del RNA)
CROSIO
26
FI0010document iconCharacterisation of molecular and phenotypic effects induced by Gestational Diabetes Mellitus (GDM) on endothelial cells and placenta tissue
(Caratterizzazione degli effetti molecolari e fenotipici indotti dal diabete mellito gestazionale sulle cellule endoteliali e i tessuti placentari)
26
LM0017document iconHemoglobinopathies in mountainous region of Thua Thien Hue, Vietnam
(Incidenza delle emoglobinopatie nelle regioni montagnose del Thua Thien Hue,Vietnam)
M.
B.
MA0011document iconStudio della lunghezza telomerica nella popolazione sarda
(Study of telomere lenght in Sardinian population)
26
MA0018document iconRole of stromal fibroblasts in prostate carcinoma progression and metabolic reprogramming of cancer cells
(Ruolo dei fibroblasti stromali nella progressione del carcinoma alla prostata e nella programmazione metabolica delle cellule tumorali)
26
ML0019document iconApprocci analitici per la determinazione del grado di metilazione globale del DNA
(Analytical approaches to determine the global DNA methylation degree)
PA0020document iconDevelopment of new technologies to study gut microbiomes
(Sviluppo di nuove tecnologie per lo studio del microbiota intestinale
U.
26
PH0021document icon Study of intracellular signals impacted by a green tea standardized extract (Polyphenon E) in cancer cells
(Studio dell’effetto dell’estratto di tè verde (polifenoli di tipo E) sul segnale intracellulare delle cellule tumorali)
26
SF0012document iconAnalisi morfofunzionale e genetico molecolare del carcinoma mammario Triple Negative: definizione di criteri prognostici e di potenziali indicatori di responsività alle terapie molecolari
(Morphofunctional and molecular genes’ analysis of triple-negative breast cancer: prognostic factors identification and potential molecular therapies responsiveness indicators)
DE MIGLIO
Maria Rosaria
26
SF0117document iconMolecular markers as a tool for phylogenetic studies in Proseriata (Platyhelminthes: Neoophora).CASU
26
TS0022document iconAnalysis of genetic determinants associated with persistent synthesis of fetal hemoglobin
(Analisi delle determinanti genetiche associate alla sintesi persistente dell’emoglobina fetale)
PIRASTRU
Monica
26
UA0118document iconAnalisi di sistemi genetici a trasmissine uniparentale = Analysis of uniparentally transmitted genetic systems.FRANCALACCI
Paolo
26
VS0013document iconMicrogravity and immune system: phosphorylative modifications related to the recognition of apoptotic cells by phagocytes in simulated microgravity.
(Microgravità e sistema immunitario: modificazioni fosforilative relative al riconoscimento delle cellule apoptotiche da parte dei fagociti in gravità simulata)
PIPPIA
26
AA0023document iconAllestimento di strumenti per lo studio e il controllo delle infezioni sostenute da Micoplasmi.PITTAU
27
DL0027document iconStudio della variabilità genetica nel Grifone Sardo (Gyps fulvus) attraverso l’analisi del DNA mitocondriale.MEREU
Paolo
27
MV0029document iconSeveral aspects of pathogenesis of Trichomonas vaginalis.FIORI
27
MP0119document iconConservation of marine biodiversity: biology, taxonomy, biogeography and sustainable development of target sponges.MANCONI
Renata
27
ML0120document iconImpact of aquaculture on the genetic structure of animal marine populations. CASU
27
NG0024document iconIdentification and characterization of biomarkers in atherosclerosis and diabetes.FORMATO
27
NV0025document iconBiological evaluation of 1,3,4-oxadiazoles bis-substitute derivatives as potential anticancer agents.BAGELLA
27
PN0030document iconPolymorphism of cagA and vacA genes in Helicobacter pylori isolated from gastroduodenal diseas patients in Central Vietnam.PAGLIETTI
Bianca
27
PS0031document iconProteomic analysis of human plasma and peripheral blood mononuclear cells in Systemic Lupus Erythematosus patients.CARRU
Marcella
27
SM0026document iconStress ossidativo associato ad un incremento dei livelli di taurina in pazienti con IRC sottoposti a terapia con statine.CARRU
27
SN0122document iconDealing with stress: responses for a good fitness on Alpine ibex.APOLLONIO
27
TF0123document iconBehavioural ecology of Alpine ungulates mating opportunities, mate choice and reproductive success in two ungulate species (Alpine ibex and Alpine chamois)APOLLONIO
27
TT0032document iconCellular and molecular study of vascular damage during systemic sclerosis.PINTUS
27
VN0033document iconIdentification of HER2 protein over-expression and gene amplification in gastric cancerT.
F.
27
CA0125document iconBiological and genetic aspects of wild x domestic hybridization in wild boar and wolf populations.SCANDURA
Massimo
28
CD0038document iconExploring the role of Mycobacterium avium subsp. paratuberculosis in multiple sclerosis.SECHI
28
CM0039document iconConfronto di metodologie per l'identificazione della tubercolosi latente e attiva.ZANETTI
28
DD0040document iconAntiviral-hyperactivation limiting therapeutics for the treatment of viral diseases and cancer.PITTAU
28
DG0041document iconProduction and in vitro manipulation of oncogenic animal papillomaviruses.ALBERTI
28
DT0042document iconInvestigation of the molecular mechanisms inducing vascular damage in systemic sclerosisPINTUS
FM0043document iconDUST Desert Upon Sardinian TerritoryCAPPUCCINELLI
28
MV0034document iconDevelopment of pipeline to create and validate metagenomic datasets enabling microbiota associations with host traitsU.
28
MA0124document iconAnalysis of the relationships between wild ungulates and forest in the Northern Apennines, ItalyAPOLLONIO
28
MA0045document iconEpigenetic modifications associated with Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS) onset and progressionCROSIO
28
NT0046document iconApplication of molecular techniques to study the etiology and epidemiology of Candida ssp. infections in Central Vietnam.CAPPUCCINELLI
28
NH0047document iconMolecular and antigenetic characterization of Streptococcus suis serotype 2 isolates in Central Vietnam.ALBERTI
28
NT0048document iconStudy to improving embryo yield pregnancy on the effect of assisted hatching (lah) in vitro fertilization.L.
G.
28
RM0035document iconStudio di un nuovo algoritmo diagnostico per l’identificazione dei micobatteri non tubercolari (NTM).ZANETTI
28
SL0036document iconStudy of Salmonella pathogenicity mechanisms in vitro and in vivo.RUBINO
28
TS0049document iconThe Chondropaties: study of antagonism between growth factors and reactive oxygen species; clinical applications in the early stage of chondral lesions.PINTUS
28
VM0037document iconImpact of the diabetic environment on the fetal vasculature: role of microRNA-101 and Enhancer of Zeste Homologue 2.PINTUS
28
BM0067document iconMetabolic reprogramming of oestrogen receptor positive breast cancer in endocrine therapy resistance.PINTUS
29
BB0068document iconPE_PGRS3: a new player in Mycobacterium tuberculosis pathogenesisRUBINO
29
BR0069Characterization and Phylogenetic analysis of Usutu virus isolates in SardiniaALBERTI
29
FG0071document iconInteraction of monocytes and derived macrophage subsets with African swine fever viruses of diverse virulencePITTAU
29
IG0072document iconEradication of persistent HBV genomes using SaCas9/3xgRNAs based gene therapySERRA
Caterina
29
IM0073document iconGlycosaminoglycan purification and characterization: from pathophysiology to tissue engineeringFORMATO
29
MA0074document iconStudies on the meristematic and e2f-dependent gene expression in Arabidopsis thaliana plantsALBANI
29
NH0075document icon A Study on the cardio-metabolic risk factors in vietnamese females with long-term vegan dietFORMATO
29
NQ0076document iconStudy on hemoglobinopathies in central provinces of VietnamPIRASTRU
Monica
29
OM0064document iconBiomedical applications of different nanomaterials: characterization and interaction with the immune systemDELOGU
29
RM0078document iconLRRK2 effect on dopamine receptor trafficking: implication in Parkinson’s diseaseIACCARINO
29
SE0079document iconDallo scavo al laboratorio: applicazione di tecniche di biologia molecolare in contesti archeologici.
(From the field to laboratory. Molecular Biology methods applied in archaeological contexts)
RUBINO
29
SM0065document iconIdentificazione di proteine secrete da Trichomonas vaginalis e loro caratterizzazione come potenziali marcatori d’infezioneFIORI
29
TG0066document iconIdentification, cellular tropism and in vitro transforming properties of ovine papillomaviruses.ALBERTI
29
AM0090Interactions between gut microbiota and dietU.
BD0091Sex allocation in Roe deer (Capreolus capreolus)APOLLONIO
30
CM0070Potential markers/co-factors of oncogenicity: JCV, human endogenous retroviruses and splicing factorsSERRA
Caterina
DB0092Surveillance and Epidemiology of foodborne salmonella in AlgeriaRUBINO
GG0093Study of the virulence of pathogens isolated from clinical samplesRUBINO
MD0094Mechanical stress in bypass vein graftPINTUS
30
NT0095Investigate the effect of sera from idiopathic pulmonary fibrosis patients on human pulmonary microvascular endothelial cells functionsPINTUS
NM0096Analysis of Kras gene mutations in colorectal cancerDE MIGLIO
Maria Rosaria
30
NM0097Mycobacterium avium subsp. paratuberculosis (MAP) and its association with autoimmune diseasesSECHI
SL0098Role of EZH2 in carcinogenesisBAGELLA
30
SS0099Epigenetics and neurodegeneration: physiological relevance of TDP43/HDAC1 interactionCROSIO
AE0100Nanotechnology for biomedical applicationsDELOGU
31
CE0101Study of environmental factor in neurodegenerative disease: Parkinson's disease and Multiple SclerosisSECHI
31
DM0102Stydy of antibacterial activity of various essential oils in infectious diseaseZANETTI
31
LR0103Molecular detection, characterization and epidemiology of emerging pathogens in Sardinian wildlife, implications for public health and species conservationPITTAU
LY0104The association between Multiple Sclerosis and viral infectionSECHI
31
MG0105In vitro and in silico studies of Syk inhibitors as new antimalarial drugsPANTALEO
Antonella
31
NP0106Evaluation of HER2 gene amplification in breast carcinoma by fluorescence in situ hybridization and dual in situ hybridizationT.
F.